Acupunctuur, Tuina

Roerei met spitskool en tomaatjes

Spitskool is een mooie groente met een beetje een zoete smaak. Hij is wat zachter van structuur dan de witte kool. Als hij lekker vers is kleurt hij prachtig fel groen als je hem roerbakt. Maar je kunt spitskool ook koken, stomen, stoven en als salade eten. Er zit lekker veel vitamine C in. In de voedingswaardetabel kun je zien welke voedingsstoffen er nog meer in zitten.

Dit recept voor roerei met spitskool en tomaatjes is super simpel, snel klaar en ook goed te gebruiken voor een lekkere voedzame lunch.

Ingrediënten voor 1 persoon

½ spitskool
6 cherrytomaatjes
2 eieren
kerriepoeder, ongeveer 1 eetlepel
kokosolie om in te bakken

optioneel
verse koriander
tamari

Bereiding

Snijd de spitskool in dunne reepjes.
Halveer de cherrytomaatjes.
Hak de koriander fijn, als je het lekker vindt om die toe te voegen.
Klop de eieren los in een kommetje.

Verhit de olie in een koekenpan of wok. Roerbak de spitskool ongeveer 5 minuten.
Voeg de kerriepoeder en de losgeklopte eieren toe en bak 1 minuut mee.
Voeg de tomaatjes toe en de helft van de koriander en eventueel een scheutje tamari. Warm nog even goed door.
Gebruik de rest van de koriander om te garneren.

Lekker met een plakje roggebrood met roomboter.

Eet smakelijk!