Acupunctuur, Tuina

Curry met garnalen

Ik ben zelf dol op curry-gerechten. Je kunt eindeloos variëren met ingrediënten, waardoor het iedere keer weer net anders smaakt. Ik heb deze keer gekozen voor garnalen als eiwitrijk product, maar vis, vlees, tofu of kip kunnen ook heerlijke gerechten opleveren.
De groente voor je curry kies je uit de groente van het seizoen, er is altijd wel iets lekkers bij elkaar te vinden. Probeer eens meerdere kleuren groente te gebruiken, dat ziet er niet alleen leuk uit, maar je krijgt op die manier ook veel verschillende bio-actieve plantenstoffen binnen, die allemaal hun eigen rol hebben!
Als je de tijd en inspiratie hebt om lekker uitgebreid te koken kun je zelf een currypasta maken van allerlei kruiden, specerijen, rode peper, gemberwortel enz. Maar als je het makkelijk wilt doen kun je ook kiezen voor een kant-en-klare currypasta van OnOff Spices, verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels, en zonder schadelijke toevoegingen.
Een voorbeeld van een heerlijke curry met garnalen geef ik je hier.

Ingrediënten

grote garnalen
paksoi
prei
rode paprika
taugé
zakje groene currypasta van OnOff Spices
klein blikje kokosroom

Bereiding

Verhit de kokosroom met de currypasta in een wok tot de geuren van de curry vrijkomen. In die tijd snijd je de groente klein. Als je diepvriesgarnalen gebruikt ontdooi je deze door ze even in heet water weg te zetten.
Voeg de gesneden groente toe aan de curry en laat 5 minuten zachtjes pruttelen.
Voeg de garnalen toe en laat afgedekt zachtjes pruttelen tot de garnalen gaar zijn.
Lekker met wat volkoren rijst.
Eet smakelijk!